Co warto wiedzieć o mapowaniu procesów biznesowych i zarządzaniu procesami sprzedaży?

Czerpanie wiedzy od ekspertów może w znaczny sposób wspomóc budowanie i zarządzanie procesami sprzedaży oraz zwiększyć efektywność działania firmy. Ważne jednak, żeby byli to rzeczywiście eksperci z wieloletnim doświadczeniem. Poszukując firmy zajmującej się doradztwem strategicznym, warto więc zwrócić uwagę na to, jak długo takie przedsiębiorstwo działa w branży. Oczywiście trudno generalizować – nawiązanie współpracy z usługodawcą, który istnieje na rynku od niedawna, nie musi zawsze oznaczać nieudanej współpracy. Jeśli jednak zależy nam na tym, żeby zmniejszyć ryzyko niezadowolenia z usługi, lepszym pomysłem może być zaufanie doświadczonemu podmiotowi (przykładem takiego usługodawcy jest Salents – zespół firmy może pochwalić się ponad 20-letnim doświadczeniem).

 

Na czym polega doradztwo strategiczne i kto może z niego skorzystać?

 

Wsparcie tego typu pozwala zoptymalizować procesy zachodzące w firmie. Przedsiębiorcy, ze względu na to, że świetnie, doskonale, na wskroś znają swoją firmę i bardziej lub mniej świadomie powielają pewne praktyki, czasem mają kłopot, żeby dojrzeć szerszą perspektywę; jest to jednak kluczowe, żeby móc zdobyć się na krytykę i weryfikację procesów. Na doradztwo strategiczne decydują się firmy, które odnotowują satysfakcjonujący wzrost, ale chciałyby wiedzieć, czy czy nie da się osiągnąć czegoś więcej przy tych samych nakładach. Do działań, podejmowanych przez ekspertów, wspomagających firmy w doradztwie strategicznym, zalicza się:

 

  • przeanalizowanie działań firmy pod kątem obszarów, które dałoby się usprawnić;
  • ustalenie planu dotyczącego sposobu wdrażania zmian zgodnych z firmową strategią;
  • zintegrowanie celów podmiotów decyzyjnych oraz celów różnych zespołów, działających w ramach firmy w taki sposób, żeby można było skonstruować plan wspólnych działań;
  • niwelowanie silosów, przez które wiedza i doświadczenie nie przepływają między pracownikami;
  • sprawdzanie efektów.

 

Doradztwo strategiczne przyda się wszędzie tam, gdzie m.in. w ramach firmy wydzielono kilka niezależnych od siebie działów.. Takie jednostki biznesowe często skupiają się na efektach, odnoszonych przez własną grupę. Czasem zagrożeniem jest nie tyle brak współpracy, co konkurowanie między sobą poszczególnych jednostek. Dzięki doradztwu strategicznemu, można zoptymalizować zarządzanie firmą również pod tym kątem.

 

Co oprócz doradztwa strategicznego?

 

Usługodawcy oferują bardzo kompleksowe podejście do optymalizacji działań przedsiębiorstwa i pomagają klientom:

 

  1. realizując mapowanie procesów biznesowych

Celem jest zidentyfikowanie wąskich gardeł w procesach przedsiębiorstwa, czyli obszarów, które wpływają na obniżenie efektywności. Mapowanie dotyczy różnorodnych procesów, zachodzących w firmie, m.in.: procesów sprzedaży, produkcyjnych, e-commerce, logistycznych i magazynowych, procesów zamówień i reklamacji.

 

  1. zwiększając efektywność biznesową sprzedaży;

Żeby było to możliwe, przeprowadza się takie działania, jak audyt, consulting przy wdrożeniu CRM, coaching i monitoring sprzedażowy.

 

  1. aranżując i optymalizując struktury finansowania przedsiębiorstwa

Usługodawca wspiera klienta w pozyskaniu takich produktów, jak np. kredyt krótkoterminowy, długoterminowy, leasing, faktoring, emisja obligacji;proponuje też doradztwo dotyczące optymalnego ich wykorzystania.

 

  1. doradzając w zakresie wspierania obszaru HR

W ramach takiego wsparcia m.in. diagnozuje się działanie firmy oraz analizuje się jej kulturę organizacyjną. Profesjonalne firmy wykorzystują w tym celu zaawansowane narzędzia badawcze oraz stosują efektywną metodykę.



Dodaj komentarz