Pozycjonowanie stron internetowych jako strategia marketingowa

Pozycjonowanie stron jest w ostatnich latach często wybieranym sposobem promowania strony w Internecie. Odbywa się to za pomocą wyszukiwarek, a dokładniej wyników organicznych i dąży do tego, by strona znalazła się możliwie jak najwyżej (najlepiej w pierwszej dziesiątce) w wynikach na dane frazy kluczowe. Aby to jednak osiągnąć, trzeba się czasem bardzo mocno natrudzić i wykonać wiele rozmaitych działań.

Pozycjonowanie stron – co to takiego?

Streszczając, jest długotrwały proces, podczas którego wykonywane są działania w obrębie strony i poza nią, które mają przyczynić się do wzrostu widoczności tej strony w wyszukiwarce. Do wykonywanych działań należą: optymalizacja kodu strony pod kątem SEO, tworzenie unikalnych treści pod konkretne słowa kluczowe, pozyskiwanie linków w ramach link buildingu. Najpierw układana jest jednak odpowiednia strategia, czyli plan działania, w oparciu o wcześniej wykonany audyt SEO. Działania przez pozycjonera są rozłożone w czasie, tak, by były wprowadzane w pewnych odstępach czasu, by zapewnić stronie systematyczność i regularność w prowadzeniu. Efekty zaś mogą pojawić się już po kilku miesiącach, a mogą nawet po roku, wszystko zależy tak naprawdę od wielu czynników.

Czy warto pozycjonować stronę?

Nie bez powodu SEO cieszy się ogromnym uznaniem i jest chętnie wybierane przez firmy, chcące dotrzeć ze swoimi usługami, czy produktami do grona potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do reklam płatnych w wyszukiwarce co prawda nie daje tak błyskawicznych efektów, lecz nie pochłania przez większość czasu tak dużego budżetu jak kampanie reklamowe, gdzie za każdym razem by odnośnik strony był widoczny w wynikach (płatnych), trzeba wydać określoną kwotę. Jeśli odpowiednio podejdziemy do tematu pozycjonowania, to korzyści dla firmy mogą być w przyszłości duże i trwałe. Ponadto jest to dobra opcja dla niemalże każdej branży, w SEO nie mamy bowiem tylu ograniczeń co w przypadku reklam płatnych, pod warunkiem oczywiście, że nie będą to negatywne działania takie jak spamerskie linki, czy zduplikowane treści na stronie.



Dodaj komentarz